Monday 30 January 2012

Pengalaman pertama saya mengakses maklumat internet.


   Pengalaman pertama saya semasa mengakses maklumat melalui internet adalah ketika saya berusia 9 tahun dan ketika itu saya mengakses internet di pusat tuisyen saya. ketika pertama kali saya datang ke pusat tuisyen komputer itu saya telah didedahkan mengenai komputer iaitu pengenalan mengenai monitor, CPU, tetikus dan papan kekunci. Pada masa itu guru tuisyen saya memberi kebenaran untuk melayari laman web yang bebas .Laman web pertama yang saya akses ialah www.ayam.com

   Sungguh lucu pada pertama kali saya mengakses internet apabila saya mengakses laman web tersebut dan internet dapat mengakses laman web tersebut saya sungguh seronok kerana laman itu tersedia ada. Selepas itu guru tuisyen saya telah mendedahkan tentang internet mengenai cara mengakses sahaja. Setelah itu, saya pun terus mengakses pelbagai laman web seperti you tube, google image, yahoo chat dan sebagainya.

  Selepas mengenali tentang kelebihan internet, saya pun bermula berjinak-jinak dalam  melayari internet. Memang  mudah untuk mencari ilmu dan internet ini diibaratkan sebagai gedung ilmu. Semenjak itu saya banyak melayari laman web yang bermanfaat sebagai salah satu alternatif untuk menanbahkan ilmu. Pengalaman saya semasa melayari internet kali pertama amatlah lucu dan pengalaman juga itu juga memberi saya titik tolak untuk lebih menambahkan ilmu-ilmu yang amat bermanfaat sekali. 

   Oleh itu, sekarang barulah saya tahu akan banyak kelebihan internet dapat digunapakai dalam kehidupan seharian saya. Internet juga banyak membantu saya dalam mengulang kaji pejaran dan berhubung sesama rakan-rakan seperti facebook, email dan skype.. :)

No comments:

Post a Comment